ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ

 

 Ενα καλό ταξίδι, αρχίζει με μια καλή πτήση! Οι προσφορές που θα δημοσιεύονται στο travelgraph.gr, θα έχουν επισήμανση της «οικονομικής σημαντικότητας» για το ταλαιπωρημένο ταξιδιωτικό πορτοφόλι:

 ✈① ★   «ΚΑΛΗ»! Αξίζει να την ξεχωρίσουμε, ανάμεσα στις κλασσικές προσφορές που ανακοινώνονται.

 ✈✈ ②★   «ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ»!   Πρέπει να την εκμεταλλευτούμε, η αεροπορική εταιρεία έκανε ιδιαίτερα σοβαρή προσπάθεια. Τα πορτοφόλια των εταιρειών και των επιβατών έρχονται πράγματι πολύ κοντά στη χρυσή τομή των επιθυμιών τους και αν οι τιμές ήταν πάντα έτσι, τότε θα ήμασταν στον παράδεισο, τουλάχιστον όσο ρεαλιστικός μπορεί να είναι αυτός, στη σύγχρονη ταξιδιωτική σκηνή.

✈✈✈  ③★   «ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ»! Η εταιρία τρελάθηκε, κοντεύουμε να την κλέψουμε με τέτοιες τιμές. Κρατάμε την ψυχραιμία μας και ψάχνουμε άμεσα και με οργάνωση τις ημερομηνίες – τώρα είναι η ώρα να κάνουμε το ταξίδι, ακόμα κι αν πάντα το αναβάλλαμε! Δεν θα  ξαναδούμε σύντομα τέτοιες τιμές.

 Η «οικονομική σημαντικότητα» εξαρτάται τόσο από το ποσό έκπτωσης σε ευρώ, όσο και από το ποσοστό έκπτωσης σε %. Έτσι, μια προσφορά από τα 800  στα 600 είναι σίγουρα πολύ καλή και μας γλυτώνει 200 (25%), αλλά πολύ καλή είναι και μια προσφορά που η τιμή από τα 200 κατεβαίνει στα 100 €: μας εξοικονομεί ‘μόνο’ 100 , αλλά μειώνεται στη μισή τιμή – έκπτωση 50%. Οπότε γίνεται μια συνεκτίμηση αυτών, καθώς και των ιστορικών στοιχείων των τιμών για την εταιρεία και το δρομολόγιο.

   ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

 Όταν ο ταξιδιώτης εξετάζει μια προσφορά, διαθεσιμότητα κλπ, χρειάζεται προσοχή στους όρους του εισιτηρίου, και κυρίως στην προθεσμία αγοράς, στην προθεσμία πραγματοποίησης της πτήσης, τυχόν κενά διαστήματα που δεν καλύπτει η προσφορά (εορτές κλπ). Για παράδειγμα:

  • Purchase by:  09.11.2014

  • Departure period:  01.11.2014 – 22.03.2015

  • Return period:  02.11.2014 – 22.06.2015

  • Not valid:  18.12.2014 – 22.12.2014

  • Not valid:  02.01.2015 – 07.01.2015

 Γενικά, τα εισιτήρια των προσφορών ενδέχεται να έχουν λίγο ή πολύ περιορισμένες παροχές ή κάποια μειονεκτήματα, όπως μεγάλη αναμονή μεταξύ πτήσεων, να μην δέχονται τροποποίηση κλπ.

Κάποιες εταιρείες δεν περιλαμβάνουν αποσκευή στην αρχική τιμή που αναφέρουν (Αegean, Easyjet, Ryanair κ.α.), οπότε χρειάζεται προσοχή στην τελική τιμή που προκύπτει.

Οι φόροι αεροδρομίου περιλαμβάνονται κανονικά στην τιμή που αναφέρουν οι αεροπορικές εταιρείες, ωστόσο καλό είναι να επιβεβαιώνουμε πριν την τελική κράτηση όλες τις επιβαρύνσεις. Μπορεί επιπλέον να περιλαμβάνουν: επίναυλο καυσίμων, έκτακτους φόρους, κόστος χρήσης πιστωτικής κάρτας κ.α.. Και οπωσδήποτε, όλα αναγράφονται πριν την υποβολή της τελικής αποδοχής μας για αγορά του εισιτηρίου.

Επίσης, προσοχή χρειάζονται οι τιμές των πακέτων από πρακτορεία, όπου παρέχεται συνδυασμός πτήσης, ξενοδοχείου, ξεναγήσεων κ.α.. Συχνά δεν περιέχονται οι φόροι αεροδρόμιου (πολύ σημαντικό έξοδο) και κάποια υποχρεωτικά «συμπληρωματικά» κόστη, όπως φιλοδωρήματα, αχθοφορικά κ.α., και σαν αποτέλεσμα, μπορεί να προσαυξάνεται αρκετά η τελική τιμή. Έτσι, ένα μικρό πακέτο σε κοντινή Ευρωπαϊκή χώρα, από αναφερόμενη τιμή 150 € μπορεί στην πραγματικότητα να κοστίζει 250 €, ενώ ένα πακέτο στην Ασία, από 500 € στην διαφήμιση, να εννοεί 900 € στο πρακτορείο. Ο ταξιδιώτης πρέπει πάντα να συγκρίνει ίδια πράγματα και χρειάζεται να διαβάζει ‘τα ψιλά γράμματα’ του κάθε πακέτου, για να σιγουρευτεί ότι παίρνει αυτό που θέλει και που μπορεί να πληρώσει. Ενδεχόμενα, και κάποια πρακτορεία δεν θα ήθελαν αυτή τη στρεβλή παρουσίαση των τιμών, αλλά ο πλάγιος ανταγωνισμός από τα υπόλοιπα πρακτορεία που εφαρμόζουν τέτοιες πρακτικές, καθώς και το γεγονός ότι κάποιοι ταξιδιώτες είναι μη ενημερωμένοι ή ενδεχόμενα, ευκολότερα παρασυρόμενοι πελάτες, έχει εξαπλώσει το φαινόμενο σε γενικό κανόνα, δυστυχώς.

Μόνο ο ενημερωμένος ταξιδιώτης μπορεί να επιλέγει το σωστό ταξίδι για τις επιθυμίες του, σταθερά και προβλέψιμα κάθε φορά και όχι να του προκύπτει τυχαία. Τα υπόλοιπα απρόοπτα, που οπωσδήποτε θα συμβαίνουν κάποιες στιγμές, παρά την καλή μας  προετοιμασία, ας προσπαθούμε να τα αντιμετωπίζουμε, με χιούμορ και θάρρος!     GRSCRT

———————————————————————

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση